Friday, May 22, 2009

Satu perjuangan...


Aku tau semua orang ingin berubah...berubah untuk menjadi lebih baik semestinya..tp sejauh mane kah usaha mereka untuk berubah...kadang2...mulut jer berbicara..tetapi hati tidak mengiakn....camne tu?? Bleh ker berubah klu cmtu?? hanya Allah yg mengetahui sumer tu...

Aku harap aku bukan hanya bercakap kosong...aku akan pastikan usaha akn mengiringi kata2 aku itu...dengan azam yg kuat..dengan keinsafan yg memggamit hati...dengan matlamat untuk mendapat keredhaan Allah...dan juga dengan izin Allah...aku akan pastikan..aku akan berubah ke arah yg lebih baik..wlpon mgkin dengan perlahan-lahan..tetapi istiqamah..itu yg penting...

Untuk berubah bukan senang..ianya memerlukan satu semangat juang yg tinggi...semangat juang yg bukan sumer org miliki..camne ngan aku? adakah aku memilikinye??Ya Allah..setinggi mnekah semngat juang hambaMu ni ya Allah?sudah bersediakan aku untuk sumer ni??Ya Allah Ya Tuhanku...

Ayuh kawan2ku sumer...marilah kta sama2 berjuang..berjuang untuk menjadi lebih baik..sama2 lah kita bermatlamat hidup untuk mencari keredhaan Allah..bukan bermatlamatkn keduniaan semata-mata...

Allahu Akhbar! Allahu Akhbar! Allahu Akhbar!

No comments: